Nauka przez zabawę czyli nietypowe zajęcia z przedmiotów przyrodniczych Szkole Podstawowej w Łęgu Tarnowskim

Pomimo zbliżającego się końca roku w Szkole Podstawowej w Łęgu Tarnowskim nie brakuje ciekawych inicjatyw. Dnia 6 czerwca br. został tam zrealizowany  ciekawy projekt o nazwie „Nauka przez zabawę”. Był on skierowany do uczniów klas I- III i miał na celu rozbudzanie w dzieciach zainteresowania światem nauki poprzez zabawę. Przy użyciu dostępnych pomocy naukowych oraz sprzętu i gadżetów zakupionych w ramach rządowego programu Laboratoria Przyszłości, a także wykorzystując podstawowe produkty  dostępne w gospodarstwie domowym, nauczyciele organizujący to wydarzenie starali się obalić mity na temat nudnej nauki chemii, fizyki, biologii i geografii. Pomocne w tym były małe eksperymenty, które bezpiecznie, ale i efektywnie pobudzały wyobraźnię. Samodzielne eksperymentowanie dawało dzieciom wiele satysfakcji i radości oraz wyzwalało uśmiech na twarzy. Bez wątpienia to wydarzenie dostarczyło uczniom wiele wrażeń, emocji, ale był to też czas zdobywania wiedzy i cennych umiejętności. Była to zarówno zabawa, jak i nauka.

Inicjatorami i tym samym gospodarzami tego wydarzenia byli uczniowie klasy VII. Natomiast opiekę i wsparcie akademickie zapewniły nauczyciele w łęgowskiej szkole panie Magdalena Nikolov-Kłosowska oraz Agata Czwórnóg. Praca z młodszymi kolegami i koleżankami pozwoliła siódmoklasistom na rozwinięcie swoich kompetencji, a także doskonalenie umiejętności interpersonalnych, integrację oraz wzajemną pomoc, jak również kooperację. Zajęcia przyniosły wszystkim dużo satysfakcji pokazując, że zdobywanie wiedzy wcale nie musi kojarzyć się jedynie z podręcznikami, ale może też być ciekawą i niezapomnianą przygodą.

Zdaniem dyrektora Szkoły Podstawowej w Łęgu Tarnowskim Danuty Skrabacz-Tempka każda inicjatywa pozwalająca dzieciom i młodzieży lepiej rozumieć zjawiska zachodzące w otaczającej nas rzeczywistości jest bardzo cenna i warta wysiłku, a połączenie nauki, zabawy i praktycznego działania na pewno przyczyni się do trwałości zdobytej w ten sposób wiedzy.

Przeszukaj stronę

Wyszukiwarka zaawansowana

Treść | Menu | Dostępność