ZARZĄDZENIE Nr 2/25
Burmistrza Żabna
z dnia 16 stycznia 2025r.
w sprawie przeprowadzenia otwartego konkursu ofert na realizację zadań publicznych w roku 2025 w zakresie przeciwdziałania uzależnieniom i patologiom społecznym, wspierania i upowszechniania kultury fizycznej w ramach „Programu Współpracy Gminy Żabno z organizacjami pozarządowymi oraz innymi podmiotami prowadzącymi działalność pożytku publicznego na rok 2025”
Na podstawie art. 5 i art. 13 ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego i wolontariacie (tj. Dz. U. z 2024 r. poz. 1491) oraz Uchwały Nr VI/79/24 Rady Miejskiej w Żabnie z dnia 30 października 2024r. w sprawie uchwalenia rocznego „Programu Współpracy Gminy Żabno z organizacjami pozarządowymi oraz innymi podmiotami prowadzącymi działalność pożytku publicznego na rok 2025” zarządzam co następuje:
- 1.
Ogłasza się otwarty konkurs ofert na realizację zadań publicznych w 2025r. w zakresie:
- przeciwdziałania uzależnieniom i patologiom społecznym
- działalności na rzecz dzieci i młodzieży, w tym wypoczynku dzieci i młodzieży.
- wspieranie i upowszechniania kultury fizycznej i sportu
- organizacja czasu wolnego wśród dzieci, młodzieży i osób starszych aktywnych form kultury fizycznej:
- 2.
Treść ogłoszenia do zamieszczenia w Biuletynie Informacji Publicznej, na oficjalnej stronie Gminy Żabno, oraz w siedzibie Urzędu Miejskiego w Żabnie stanowi załącznik Nr 1 do Zarządzenia.
- 3.
Powołuję Komisję Konkursową oceniającą złożone ofert w ramach otwartego konkursu ofert na realizację w/w zdań publicznych w brzmieniu załącznika Nr 2 do Zarządzenia.
- 4.
Wykonanie zarządzenia powierza się Sekretarzowi Gminy.
- 5.
Zarządzenie wchodzi w życie z dniem podpisania.
Załącznik nr 1
Do Zarządzenia Nr 2/25
Burmistrza Żabna
z dnia 16 stycznia 2025r.
OGŁOSZENIE
Burmistrz Żabna ogłasza otwarty konkursu ofert na realizację zdań publicznych Gminy Żabno na 2025 rok.
- 1.
Na podstawie art. 13 ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego
i wolontariacie (tj. Dz. U. z 2024 r. poz. 1491) Burmistrz Żabna ogłasza otwarty konkurs ofert na wsparcie i powierzenie realizacji zadań publicznych w roku 2025.
Zadnia objęte konkursem:
- przeciwdziałania uzależnieniom i patologiom społecznym:
– wypoczynku dzieci i młodzieży z rodzin patologicznych z elementami działań profilaktycznych oraz pozalekcyjnymi zajęciami sportowo-rekreacyjnymi (organizacja wypoczynku wyjazdowego termin realizacji okres wakacyjny czas trwania turnusu co najmniej 7 dni i dla co najmniej 25 dzieci).
Beneficjenci dzieci z grup ryzyka z terenu Gminy Żabno. (Rekrutację dzieci przeprowadzi organizacja przy współpracy Ośrodka Pomocy Społecznej w Żabnie)
W otwartym konkursie ofert mogą brać udział organizacje pozarządowe oraz podmioty wymienione w art. 3 ust. 3, prowadzące działalność statutową w danej dziedzinie.
Organizacja :
- zorganizuje wypoczynek zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Edukacji Narodowej z dnia 30 marca 2016 roku w sprawie wypoczynku dzieci i młodzieży
- zarejestruje wypoczynek w Kuratorium Oświaty;
- ubezpieczy uczestników od nieszczęśliwych wypadków, o czym oferent powinien poinformować w ofercie;
- kopię zgłoszenia wypoczynku wraz z jego numerem nadanym przez kuratora oświaty, organizator zobowiązany będzie dostarczyć po ogłoszeniu wyników konkursu, nie później jednak, niż do momentu podpisania umowy.
- listę uczestników potwierdzoną przez Ośrodek Pomocy Społecznej w Żabnie należy dostarczyć przed podpisaniem umowy.
- środki pochodzące z dotacji nie mogą być wykorzystane na finansowanie wynagrodzeń kadry wychowawczo – instruktorskiej;
Na powyższe zadanie przeznacza się kwotę 35 000 zł (trzydzieści pięć tysięcy zł).
W roku 2024 udzielono wsparcia na realizację niniejszego zadania w kwocie
47 000 zł (czterdzieści siedem tysięcy zł)
2. upowszechniania kultury fizycznej i sportu i działalności na rzecz dzieci, młodzieży
i osób starszych w tym wypoczynku.
a. organizacja aktywnych form spędzania czasu wolnego wśród dzieci, młodzieży i osób starszych w tym wypoczynku:
– organizacja festynów bezalkoholowych – promocja zdrowego stylu życia,
– wyjazdowe lub stacjonarne formy wypoczynku z realizacją programu profilaktycznego
– organizację przedsięwzięć inicjujących rozwijanie pasji i talentów.
W ramach tego zadnia nie mogą być organizowane treningi, rozgrywki, turnieje.
Na powyższe zadanie przeznacza się kwotę 30 000,00 zł (słownie: trzydzieści tysięcy złotych) W roku 2024 udzielono wsparcia na realizację niniejszego zadania w kwocie 20 000,00 zł (słownie: dwadzieścia tysięcy złotych).
b) organizacja imprez sportowych i rekreacyjnych (celem zadania jest propagowanie aktywności ruchowej dla zachowania zdrowia fizycznego i psychicznego w ramach tego zadnia oferent jest zobowiązany zorganizować co najmniej następujące imprezy: turniej piłki siatkowej, turniej halowej piłki nożnej niezrzeszonych, halowy turniej piłki nożnej drużyn klubowych, mistrzostwa Gminy w piłce nożnej dzieci i seniorów w których weźmie udział co najmniej 6 drużyn)
Na powyższe zadanie przeznacza się kwotę 30 000 zł (słownie: trzydzieści tysięcy złotych). W roku 2024 udzielono wsparcia na realizację niniejszego zadania w kwocie
28 000 zł (słownie: dwadzieścia osiem tysięcy złotych)
W otwartym konkursie ofert w ramach zadania, o którym mowa w pkt. 2 litera c mogą brać udział organizacje pozarządowe oraz podmioty wymienione w art. 3 ust. 3 ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 roku o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie, prowadzące działalność statutową w dziedzinie upowszechniania kultury fizycznej i sportu.
- 2.
Celem Konkurs jest zwiększenie dostępności mieszkańców Gminy od różnych form spędzania czasu wolnego. Konkurs ma na celu wyłonienie ofert i zlecenie podmiotom realizację zadań publicznych Gminy Żabno odpowiadającym celom „Programu współpracy Gminy Żabno z organizacjami pozarządowymi oraz innymi podmiotami prowadzącymi działalność pożytku publicznego na rok 2025”.
- 3.
- Podmiotami uprawnionymi do złożenia ofert są organizacje pozarządowe oraz podmioty wymienione w art. 3 ust. 2 i 3 ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 roku
o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie (tj. Dz. U. z 2024 r. poz. 1491) prowadzące działalność statutową w danej dziedzinie. - Każda z organizacji w ramach konkursu może złożyć tylko jedną ofertę, w przypadku złożenia więcej niż jednej oferty przez jedną organizację, losowo wybrana zostanie jedna oferta a pozostałe zostaną odrzucone.
- 4.
- Zlecenie realizacji w/w zadań publicznych nastąpi w formie wsparcia wykonania zadań lub powierzenia wraz z udzieleniem dotacji na dofinansowanie ich realizacji. Dotacja
w przypadku wsparcia nie może przekroczyć 98% całkowitych kosztów realizacji zadania. - Dopuszcza się możliwość dokonywania przesunięć pomiędzy poszczególnymi pozycjami kosztów (bezaneksowo) określonymi w kalkulacji przewidywanych kosztów. Przesunięcie uznaje się za zgodne z umową gdy dana pozycja kosztorysu nie wzrosła
o więcej niż 30% (zmniejszenie może być dowolnej wielkości). - W kalkulacji zadania publicznego nie wolno wyceniać wkładu rzeczowego.
- Obowiązkiem każdej organizacji pozarządowej realizującej zadanie publiczne finansowane ze środków dotacji jest zapewnienie dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami. Dostępność musi być zapewniona co najmniej w minimalnym wymiarze,
o którym mowa w art. 6 ustawy z dnia 19 lipca 2019 r. o zapewnieniu dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami. W indywidualnym przypadku, jeżeli organizacja nie jest w stanie, w szczególności ze względów technicznych lub prawnych, zapewnić dostępności osobie ze szczególnymi potrzebami w zakresie, o którym mowa w art.6 ustawy o dostępności, podmiot ten jest obowiązany zapewnić takiej osobie dostęp alternatywny.
- 5.
- Warunkiem przystąpienia do Konkursu jest złożenie w terminie do 6 lutego 2025 r. do godz. 15:30 oferty na dzienniku podawczym Urzędu Miejskiego w Żabnie
33-240 Żabno ul. Jagiełły 1 lub przesłanie oferty pocztą (liczy się data wpływu). Na ofercie w pkt I.2 obok rodzaju zadania należy umieścić adnotację którego zadania z
1 dotyczy np.: 1, 2a, itp.
Złożona oferta musi być zgodna ze wzorem określonym w rozporządzeniu PRZEWODNICZĄCEGO KOMITETU DO SPRAW POŻYTKU PUBLICZNEGO
z dnia 24 października 2018 r. w sprawie wzorów ofert i ramowych wzorów umów dotyczących realizacji zadań publicznych oraz wzorów sprawozdań z wykonania tych zadań (Dz. U. z 2018 r. poz. 2057)
PROSIMY ABY W OFERCIE W PKT II.1. ZAMIEŚCIC NR RACHUNKU BANKOWEGO ORGANIZACJI NA KTÓRE MA ZAOSTAĆ PRZEKAZANA PRZYZNANA KWOTA DOTACJI
Przypominamy, że Zleceniobiorca musi być jedynym posiadaczem wskazanego rachunku bankowego i zobowiązuje się do utrzymania rachunku nie krócej niż do dnia zaakceptowania przez Zleceniodawcę sprawozdania końcowego.
- Złożenie oferty nie jest równoznaczne z zapewnieniem przyznania dotacji lub przyznaniem dotacji w oczekiwanej wysokości. Kwota przyznanej dotacji może być niższa od określonej w ofercie.
- W przypadku, gdy suma dofinansowania zgłoszonych ofert przekroczy wysokość środków przeznaczonych na wsparcie zadania, organizator konkursu zastrzega sobie możliwość przydzielenia odpowiednio niższego dofinansowania, stosownie do posiadanych środków. W przypadku zaistnienia konieczności zmniejszenia kwoty dotacji w stosunku do wnioskowanej przez oferentów, mogą oni złożyć oświadczenie
o wycofaniu ofert lub negocjować zmniejszenie zakresu rzeczowego zadania.
- Realizacja zadań zgłoszonych do konkursu ofert w 2025r. powinna rozpocząć się nie wcześniej niż 10 marca 2025r. i zakończyć się z dniem 15 grudnia 2025r, natomiast dla zadania 2b nie wcześniej niż 20 lutego 2025r. i zakończyć się z dniem 20 grudnia 2025r
- 6.
Do oferty należy dołączyć wymagane załączniki:
– potwierdzona za zgodność z oryginałem kopia aktualnego statut stowarzyszenia
– w przypadku gdy oferent nie jest zarejestrowany w Krajowym Rejestrze Sądowym – oryginał lub potwierdzoną za zgodność z oryginałem kopia aktualnego wyciągu z innego rejestru lub ewidencji.
- 7.
- Ofertę należy wypełnić czytelnie,
- Podane informacje powinny umożliwiać ocenę zadania zgodnie z kryteriami oceny podanymi w ogłoszeniu,
- Oferta winna zawierać wszystkie wymagane załączniki – jeśli dotyczy,
- Oferty na innym niż obowiązującym formularzu albo złożone po terminie określonym w §5 ust 1 niniejszego regulaminu nie będą rozpatrywane.
- Za kompletność ofert odpowiada oferent.
- 8.
- Złożone oferty zostaną rozpatrzone przez Komisję konkursową pod względem formalnym
i merytorycznym, - Rozpatrzenie i wybór ofert nastąpi w terminie do 21 dni od upływu terminu składania ofert.
- 9.
Komisja przedstawia protokół z posiedzenia Burmistrzowi Żabna wraz z propozycją rozdziału środków zabezpieczonych w budżecie na realizację poszczególnych zadań Konkursu.
- 10.
- Ostateczną decyzję o przyznaniu dotacji podejmuje Burmistrz Żabna w drodze Zarządzenia.
- Decyzja o przyznaniu dotacji nie jest decyzją administracyjną w rozumieniu przepisów kodeksu postępowania administracyjnego.
- Od podjętych decyzji nie przysługuje odwołanie.
- 11.
- Informację o rozstrzygnięciu konkursu ofert zamieszcza się na tablicy ogłoszeń, stronie internetowej Gminy Żabno oraz Biuletynie Informacji Publicznej niezwłocznie
po podpisaniu zarządzenia. - Lista ofert objętych dotacją podana jest do publicznej wiadomości na tablicy ogłoszeń
w siedzibie Urzędu Miejskiego w Żabnie. - Po ogłoszeniu wyników otwartego konkursu ofert, bez zbędnej zwłoki zostaną zawarte umowy na realizację zadań z wyjątkiem umowy na zadanie z zakresu przeciwdziałania uzależnieniom i patologiom społecznym – wypoczynku dzieci i młodzieży z rodzin patologicznych z elementami działań profilaktycznych (termin realizacji okres wakacyjny), umowa ta zostanie zawarta najpóźniej do 30 lipca 2025r.
- 12.
Przyjmuje się następujące kryteria oceny merytorycznej złożonych ofert:
Lp. | Kryterium Merytoryczne | Liczba punktów |
1. | ocena możliwości realizacji zadania przez organizacje pozarządową, podmioty wymienione w art. 3 ust. 3 „ Ustawy” oraz jednostki organizacyjne podległe organom administracji publicznej lub przez nie nadzorowane | 0-15 |
2. | ocena przedstawionej kalkulacji kosztów realizacji zadania publicznego, w tym w odniesieniu do zakresu rzeczowego zadania | 0-15 |
3. | uwzględnienie wysokość środków publicznych przeznaczonych na realizację zadania, | 0-15 |
4. | ocena jakości wykonania zadania i kwalifikacje osób przy udziale, których podmiot programu będzie realizował zadanie publiczne; | 0-20 |
5. | ocena planowanych przez podmiot udział środków finansowych własnych lub/i środków pochodzących z innych źródeł na realizację zadania publicznego; | 0-15 |
6. | ocena planowanego wkładu rzeczowego, osobowego, w tym świadczenia wolontariuszy i pracę społeczną członków; | 0-15 |
7. | uwzględnienie analizy i oceny realizacji zleconych zadań publicznych, które w latach poprzednich realizowały zlecone zadania publiczne, biorąc pod uwagę rzetelność i terminowość oraz sposób rozliczenia otrzymanych na ten cel środków. | 0-5 |
- 13.
Oferty, które otrzymają w ocenie merytorycznej poniżej 50% max liczby punktów nie uzyskają rekomendacji do dofinansowania, natomiast oferty, które otrzymają 50% i więcej max liczby punktów zostają rekomendowane do otrzymania dofinansowania. W przypadku większej ilości ofert, propozycję otrzymania dotacji uzyskają organizacje, których oferty według kolejności zdobyły najwyższą liczbę punktów, co oznacz, że nie wszystkie oferty zaopiniowane pozytywnie muszą uzyskać środki finansowe z budżetu gminy Żabno.
- 14.
Burmistrz Żabna zastrzega możliwość nie rozstrzygnięcia konkursu w przypadku braku ofert gwarantujących prawidłową realizację zadania.
Załącznik nr 2
Do Zarządzenia Nr 2/25
Burmistrza Żabna
z dnia 16 stycznia 2025r.
Komisja Konkursowa
oceniająca oferty w ramach otwartego Konkursu
ofert na realizację zadań publicznych
Gminy Żabno na 2025 r.
- 1.
- W skład Komisji wchodzą:
1) Mateusz Libera – Przewodniczący Komisji
2) Przemysław Saładyga – Z-ca Przewodniczącego
3) Daniela Topór – Sekretarz Komisji
4) Renata Skowron – Członek Komisji
- 2
- Komisja dokonuje oceny ofert wg zasad i w trybie określonym w Załączniku Nr 1 do niniejszego Zarządzenia.
- Komisja przedstawia Burmistrzowi propozycje przyznania dotacji dla podmiotów uczestniczących w otwartym Konkursie ofert w formie projektu Zarządzenia Burmistrza.
- Komisja przedstawia Burmistrzowi wykaz ofert, które nie rekomenduje do przyznania dotacji.
- 3.
Udział w pracach Komisji jest nieodpłatny.
WZÓR OFERTY: https://bip.malopolska.pl/api/files/3696105