ZARZĄDZENIE NR 251/24 Burmistrza Żabna z dnia 12 grudnia 2024 r. o przystąpieniu do konsultacji społecznych projektu uchwały Rady Miejskiej w Żabnie w sprawie określenia zasad wyznaczania składu oraz zasad działania Komitetu Rewitalizacji
Na podstawie art. 6 ust. 1 i ust. 2 oraz art. 7 ustawy z dnia 9 października 2015 r. o rewitalizacji (tj. Dz. U. z 2024 r. poz. 278) oraz Uchwałą nr VI/69/24 Rady Miejskiej w Żabnie z dnia 30 października 2024 r. w sprawie przystąpienia do opracowania Gminnego Programu Rewitalizacji Gminy Żabno na lata 2024-2030.
Burmistrz Żabna ogłasza konsultacje społeczne, których przedmiotem będzie projekt uchwały Rady Miejskiej w Żabnie w sprawie określenia zasad wyznaczania składu oraz zasad działania Komitetu Rewitalizacji. Konsultacje mają na celu zebranie od interesariuszy rewitalizacji uwag do wyżej wymienionego projektu uchwały.
W konsultacjach społecznych mogą wziąć udział wszyscy interesariusze rewitalizacji wymienieni w Art. 2 Ustawy o rewitalizacji, m.in.:
- mieszkańcy,
- właściciele, użytkownicy wieczyści nieruchomości i podmioty zarządzające nieruchomościami znajdującymi się na terenie gminy, w tym spółdzielnie mieszkaniowe, wspólnoty mieszkaniowe, społeczne inicjatywy mieszkaniowe, towarzystwa budownictwa społecznego oraz członkowie kooperatywy mieszkaniowej współdziałający w celu realizacji na obszarze rewitalizacji inwestycji mieszkaniowej
- podmioty prowadzące lub zamierzające prowadzić na obszarze gminy działalność gospodarczą,
- podmioty prowadzące lub zamierzające prowadzić na obszarze gminy działalność społeczną, w tym organizacje pozarządowe i grupy nieformalne,
- jednostki samorządu terytorialnego oraz ich jednostki organizacyjne, oraz organy doradcze i konsultacyjne gminy;,
- organy administracji publicznej oraz inne podmioty, realizujące na obszarze rewitalizacji uprawnienia Skarbu Państwa.
Konsultacje prowadzone będą w okresie od 20.12.2024 r. do 27.01.2025 r. roku w następujących formach:
1) zbierania uwag w postaci papierowej lub elektronicznej poprzez udostępnienie projektu uchwały wraz z formularzem do zgłaszania opinii w Urzędzie Miejskim w Żabnie oraz poprzez zamieszczenie ich w Biuletynie Informacji Publicznej oraz na stronie internetowej Urzędu Miejskiego w Żabnie www.żabno.pl ;
2) wypełnienia elektronicznego formularza ankiety dostępnej na stronie internetowej Urzędu Miejskiego w Żabnie www.żabno.pl i w Biuletynie Informacji Publicznej www.bip.malopolska.pl/umwzabno ;
3) otwartych spotkań konsultacyjnych, podczas których zbierane będą uwagi do projektu uchwały wraz z załącznikiem. Spotkanie zaplanowano na dzień 14.01.2025 r. Spotkania odbędą się za pomocą platformy zoom.
4) ustnie do protokołu w siedzibie Urzędu Miejskiego w Żabnie, pokój nr 14
Uwagi do projektu można składać w okresie 20.12.2024 – 27.01.2025 r. w formie:
- a) papierowej, poprzez dostarczenie lub przesłanie pocztą wypełnionego formularza konsultacyjnego do Urzędu Miejskiego w Żabnie;
- b) elektronicznej poprzez:
- przesłanie wypełnionego formularza konsultacyjnego na adres rewitalizacja@zabno.pl
- poprzez wypełnienie formularza konsultacyjnego dostępnego elektronicznie pod adres: https://ankieta.deltapartner.org.pl/zabno_kr_formularz
- wypełnienie elektronicznego formularza ankiety dostępnej elektronicznie pod adresem:
https://ankieta.deltapartner.org.pl/zabno_kr_ankieta
- c) podczas otwartych spotkań konsultacyjnych online, które odbędą się w dniu 14.01.2025 r. za pomocą platformy Zoom;
- d) ustnie do protokołu w siedzibie Urzędu Miejskiego w Żabnie, pokój nr 14
W przypadku dostarczenia formularza za pośrednictwem poczty decyduje data wpływu korespondencji do Urzędu Miejskiego w Żabnie .
Niezwłocznie po zakończeniu konsultacji sporządzona zostanie informacja podsumowująca ich przebieg, zawierająca dane o miejscu i czasie ich przeprowadzenia, omówienie ich przebiegu oraz zgłoszonych uwag wraz z odniesieniem się do nich, informacja zostanie opublikowana za pośrednictwem stron internetowych gminy Żabno .