Logo
A A | Dla słabowidzących

Aktualności


Kiedy z dniem 12.03. 2020 r. polecono zawieszenie zajęć w szkołach i placówkach, przyjęliśmy ten fakt jako zobowiązanie do włączenia się w czynne stawienie oporu rozprzestrzenianiu się epidemii. Bezzwłocznie został uruchomiony permanentny kontakt z rodzicami uczniów i przedszkolaków, aby wspólnie wypracowywać schemat niezbędnych działań. Pierwsze trzy dni to przedłożenie oferty zajęć opiekuńczych w szkole i w przedszkolu adresowanych przede wszystkim do rodziców, którzy – ze względu na obowiązki zawodowe – nie mogli sprawować opieki nad dziećmi. Z zajęć tych skorzystało niewiele, bo tylko 5 dzieci.

Równocześnie zainicjowane zostały przygotowania do nauczania zdalnego, które miało się rozpocząć z chwilą zamknięcia szkół – od dnia 16 marca. Punktem wyjścia do nadzwyczajnych działań było szkoleniowe zebranie Rady Pedagogicznej,  na którym przyjęty został Regulamin Pracy Zdalnej opracowany i ogłoszony przez dyrektora Zespołu. Omówiono także szczegóły dotyczące realizacji zadań dydaktyczno – wychowawczych na odległość. Podstawowym narzędziem pracy stał się na ten czas komunikator w dzienniku elektronicznym - do kontaktu i współpracy z rodzicami i dziećmi. Dla potrzeb skorelowania działań nauczycieli uruchomiony został czat na komunikatorze WhatsApp, aby na bieżąco można było przekazywać sobie nawzajem informacje, polecenia, porady, instrukcje. WhatsApp działa non stop i „rozgrzewa się” o każdej porze dnia (a często i w nocy).

Pierwsze dni obfitowały w przesyłanie dzieciom prac do wykonania, ćwiczeń; korzystaliśmy przy tym z bogatej oferty dostępnych platform do nauczania zdalnego między innymi: dzwonek.pl, instaling, matlandia, eduelo. Również w pierwszym tygodniu ruszyły przygotowania do prowadzenia lekcji zdalnych na żywo. Rodzice bardzo odpowiedzialnie zareagowali na naszą prośbę, aby wyposażyć dzieci w dostęp do Skype’a, bo tą drogą zamierzaliśmy prowadzić zajęcia. Udało się w 100 procentach. W piątek 27.03. przeprowadzono próbne lekcje pilotażowe na Skype’ie, aby przez weekend dopracować szczegóły, wyeliminować usterki i od poniedziałku 30.03. prowadzić systematyczne zajęcia. Opracowany został również specjalny podział godzin pozwalający ograniczyć nakładanie się zajęć różnych klas tam, gdzie z jednego komputera w domu korzysta dwoje lub więcej dzieci. Nie zapomnieliśmy też o zajęciach dodatkowych. Systematycznie odbywają się zdalne lekcje języka francuskiego, zaś w bieżącym tygodniu startują, tym razem on-line, zajęcia dla instrumentalistów – nauka i doskonalenie gry na gitarach.

Ruszyły także Skype’owe zajęcia dla przedszkolaków, w tym między innymi – obok realizacji podstawy programowej – zajęcia z rytmiki i innych form muzyczno – zabawowych i artystycznych. Wychowawczynie Przedszkola są w stałym, czynnym kontakcie z rodzicami i dziećmi. Przedszkolaki wykonują ćwiczenia i projekty oraz wysyłają zdjęcia swych prac (można to podpatrzeć  na facebookowym koncie Przedszkola). Nie było zatem przeszkód, aby w oparciu o obserwacje i analizy dokonane zarówno w czasie normalnych zajęć, jak również uwzględniając zajęcia zdalne, terminowo sporządzić i przesłać rodzicom diagnozy gotowości szkolnej sześciolatków.

 

Uczniowie klasy VIII prawie w 100 % przystąpili do próbnego egzaminu przeprowadzonego elektronicznie. Prace egzaminacyjne były wykonane przez uczniów w dostępnych edytorach tekstu, a oryginalność potwierdzana załączonymi fotografiami wypełnionych arkuszy.

Podsumowując: Podstawa programowa jest w pełni realizowana.  Uczniowie mają stały kontakt z nauczycielami (także wizualny). Rodzice, jakkolwiek bardzo obciążeni dodatkowymi, niecodziennymi obowiązkami, odpowiedzialnie i z sercem wspomagają nauczycieli, ale przede wszystkim swoje dzieci w pogłębianiu wiedzy i umiejętności, jak również przysposabianiu do stawiania czoła trudnym wyzwaniom, jakie stawia rzeczywistość. 

Ciepłe słowa podziękowań i gratulacji płynące do nas od Rodziców dają nam poczucie dobrze spełnionego obowiązku, satysfakcję z podjętego trudu i jego efektów, jak również wiele energii na dalsze działania. Wyrażana często przez dzieci radość z możliwości żywego spotkania z wychowawcami wzrusza i motywuje.

Nasza Załoga to mocny, kreatywny i pracowity zespół. Sprawdził się i okrzepł w trudnych tygodniach po pożarze sprzed dwóch lat. Sprawdza się w realiach epidemii, która – miejmy nadzieję – szybko minie, czego życzymy i sobie, i wszystkim czytającym ten „minireportaż”.

Liczba odsłon: 1125
Autor: Mirosław Piotrowski
« powrót
Archiwum:
transport covid
Koronawirus – co musisz wiedzieć?
Biuletyn Informacji Publicznej
Strategia Rozwoju Gminy Żabno na lata 2021-2030
RFIL
Rządowy Fundusz Rozwoju Dróg
Maluch +
Spis powszechny
Nieruchomości na sprzedaż
Koncepcja obwodnicy Żabna
ePUAP
E-urząd
System Informacji Przestrzennej
Sesje Rady Miejskiej online
Rada Miejska Interpelacje
Rada Miejska najbliższa sesja
Rada Miejska wyniki głosowań
Odpady komunalne
Azbest
Galerie zdjęć
Video

 

WFOS
Mapa zagrożeń
Stop przemocy
Punkt Pomocy Prawnej
Małopolska

Związek Samorządów Polskich

Portal informacji o nieruchomościach
RODO
Facebook_logo
Strona wykorzystuje cookies w celach statystycznych oraz w celu dostosowania naszej oferty do potrzeb użytkowników. Korzystając ze strony zgadzasz się na ich zapisywanie w pamięci urządzenia zgodnie z ustawieniami przeglądarki. Więcej informacji znajdziesz w naszej polityce prywatności.